Suomen sahtiseura kokoaa Sahtiverkkoon
pääsyn sahtiseurojen sivuille, sahtiin liittyviä tapahtumia,
uutisia ja linkkejä.
Ilmoita puuttuva tieto: sahtiverkko@gmail.com.

Sahtiverkko

Sahdista ja sahtiseuroista

Sahtikeskustelu

Post Reply
Forum Home > Sahdinvalmistuksen SM-kilpailu > Sääntömuutos tarpeen, jottei tulisi "sahtimurhia"

Marjokaisa Piironen
Member

Sahtiverkon palautelomakkeen kautta tuli 22.10.2009 seuraava ehdotus:

"Olen ollut muutaman vuoden sahdin SM-kisojen tuomarina. Loppukilpailuun eli kuuden parhaan joukkoon on tullut sellaisia sahteja jotka sinne ei kuulu. Hyviä sahteja on karsiutunut jo ensimmäisellä kierroksella (olen maistellut niitä). Ehdottaisin että ensimmäiseltä kierrokselta pääsisi enemmän kuin kaksi sahtia jatkoon ja toisella kierroksella voisi pudottaa sitten enemmän. Tämä on monen osallistujan ja tuomarin mielipide."

Lähetin palautteen Suomen sahtiseuran jäsenyhdistyksille ja ehdotin, että Suomen sahtiseuran hallitus päättäisi seuraavassa kokouksessaan muuttaa sm-kisan sääntöjä ehdotuksen mukaan. Olen nähnyt ainakin kolme kertaa, että mielestäni kyseisen kisan paras sahti ei pääse edes toiselle kierrokselle, mutta keskinkertainen, jopa huono (hapan, tolumainen, samea, hiivainen) sahti pääsee. Tässä on mielestäni kyseessä sahtimurha. Niiden vähentämiseksi ensimmäiseltä kierrokselta pitäisi kuuden sahdin satsista päästä kolme sahtia jatkoon.

t. Sahti-Kaisa Veikkolasta

--

Marjokaisa Piironen
Kyläparlamentin perustaja ja moderaattori
veikkola@gmail.com

October 28, 2009 at 4:32 AM Flag Quote & Reply

You must login to post.